Boendeinformation


Felanmälan via SBC

Vid fel registrera din felanmälan på www.sbc.se/felanmalan eller kontakta kundtjänst på 0771 722 722.

*Vid akuta fel, kontakta alltid kundtjänst. Akuta fel kan till exempel vara fel på elanläggningen i lägenheten, stopp i toalettstolen, stopp i golvbrunnen i badrum med stigande vatten eller vattenläckage.
vid akuta fel övrig tid kontakta jouren.

Kundtjänst SBC
Vardagar 07.00 - 21.00 0771 - 722 722
kundtjanst@sbc.se
Jourtjänst
Security Assistance
Alla dagar 00.00 - 24.00 040 - 689 24 80

Vid brand, ring 112

Tvätt

Föreningen har tre tvättmaskiner, två torktumlare och ett torkskåp. Dessa är placerade med ingång i gården och tvättid bokas på tavlan vid stora gårdsentrén eller online genom att klicka på länken boka tvättstuga i topmenyn på denna hemsida.

Tvättider är kl 07.00 – 22.00 samtliga dagar. Torktid till kl 22.30. Bokad tvättid släpps fri 1 timme efter bokad tid om tvättiden inte brukas.

Bredband

Fastigheten har indraget fibernät och Ownit levererar bredbandstjänsten på 100/100 Mbit till varje lägenhet.

Bredbandsanslutningen är en obligatorisk avgift som hyra och avgift för kabel-tv. Våran bredbandsleverantör: http://www.ownit.se

Vinterförvaring för cyklar

Rädda cykeln från rost och håll däcken fräscha till nästa cykelsäsong! Det finns vinterförvaring för cyklar i källaren.

Föreningen har ett rum och det hittas via tvättstugans källaringång. Gå rakt fram i gången, ta till vänster och sen höger så finner ni cykelrummet.

Städdagar

Föreningen har några städdagar per år, då vi tillsammans röjer gården på ogräs, kör till tippen, målar och fräschar upp fastigheten. Vi fikar, snackar och lär känna varandra.

Andrahandsuthyrning

Föreningen Värnhem 1, godkänner uthyrning i 2:a hand om bostadsrättsinnehavaren t.ex. ska arbeta eller studera på annan ort.

Även “provboende” med samboskap på annat håll är ett godtabart skäl till att få hyra ut i 2:a hand. Den maximala tiden ni får hyra ut lägenheten är 6 månader i taget. Ansökan görs skriftligen till föreningen.